Κύρια Ερευνήτρια (Β')
hbrek@eie.gr
Σπουδές
1989-1994: Σπουδές ιστορίας της τέχνης, αρχαιολογίας και συντήρησης έργων τέχνης στο Παρίσι.
1992: Πτυχίο από το τμήμα Ιστορίας Τέχνης και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Paris Ι, Panthéon -Sorbonne.
1994: Πτυχίο από το τμήμα Συντήρησης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Πανεπιστημίου Paris I, Panthéon-Sorbonne.
1996: Mεταπτυχιακό δίπλωμα, τμήμα Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Paris I, Panthéon-Sorbonne.
2003: Διδακτορικό δίπλωμα, τμήμα Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Paris I, Panthéon- Sorbonne.
Σταδιοδρομία
1997-2001: Fellow της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα.
2004: Margo Tytus Visiting Scholar, τµήµα κλασικών σπουδών του Πανεπιστημίου του Cincinnati, ΗΠΑ.
2005-2006: Malcolm H. Wiener Visiting Research Professorship. Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα.
2009 -2013: Δόκιμος ερευνήτρια στο ΙΙΕ, ΤΕΡΑ. 2013-2017: Εντεταλμένη ερευνήτρια στο ΙΙΕ, ΤΕΡΑ. 2017- Κύρια ερευνήτρια στο ΙΙΕ, ΤΕΡΑ.
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
- Αρχαία ελληνική ζωγραφική ιστορικών χρόνων
- Αρχαιολογία της Μακεδονίας
- Αιγαιακή ζωγραφική ύστερης εποχής του χαλκού
- Πολυχρωµία στην αρχαία ελληνική και ρωμαϊκή γλυπτική και αρχιτεκτονική
- Αρχαιομετρία του χρώματος
- Κοινωνική και πολιτισμική ιστορία του χρώματος από την αρχαιότητα µέχρι το Βυζάντιο
Ερευνητική και άλλες επιστημονικές δραστηριότητες
- Συντονιστής διεπιστημονικών μελετών για την αρχαία ελληνική ζωγραφική και την πολυχρωµία, συνδυάζοντας την ιστορική και αρχαιολογική έρευνα με αναλυτικές μεθόδους διάγνωσης και απεικόνισης, σε συνεργασία με ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού.
- Μέλος εκδοτικής επιτροπής της σειράς ΜΕΛΕΤΗΜΑΤΑ (2018-).
- Μέλος επιτροπής της Associazione Italiana sulle ricerche della pittura antica/ AIRPA (2019-).
- Μέλος επιτροπής της Αssociation Internationale pour la Peinture Murale Antique/AIPMA (2020-).
- Μέλος επιτροπής διεθνούς δικτύου για τη διοργάνωση διεθνών συμποσίων για την πολυχρωμία στην αρχαία γλυπτική και αρχιτεκτονική, International Round Table On Polychromy In Ancient Sculpture And Architecture (2021-).
- Mέλος επιτροπής αξιολόγησης δημοσιεύσεων της σειράς “ARTIFICIA. Forme, immagini e contesti”, Università degli studi di Padova (2021-).
Κύρια προγράμματα σε εξέλιξη:
- Δημοσίευση των τοιχογραφιών του Μυκηναϊκού ανακτόρου της Πύλου (σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Cincinnati).
- Δημοσίευση των τοιχογραφιών του Μυκηναϊκού μεγάρου της Ίκλαινας (σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Missouri-St. Louis).
- Τεχνολογική εξέταση και νέα χρωματική αποκατάσταση της ζωγραφικής σύνθεσης με το κυνήγι από την πρόσοψη του Τάφου ΙΙ των Αιγών, (Χρηματοδοτούμενη πρόταση από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Τεχνολογίας/ΕΛΙΔΕΚ).
Άλλα προγράμματα και συνεργασίες σε εξέλιξη:
- Η πολυχρωμία των μαρμάρινων γραπτών αγγείων της κλασικής εποχής (σε συνεργασία με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο).
- Η ζωγραφική των ξύλινων αρχαϊκών πινάκων από τα Πιτσά Κορινθίας (σε συνεργασία με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και το C2RMF-Palais du Louvre).
Κυριώτερες Δημοσιεύσεις
Μονογραφίες, επιμέλεια συλλογικών τόμων
- H. ΒRECOULAKI (ed.), Archaeology of Colour. Technical Studies in Greek and Roman painting and polychromy, Ιnstitute for Historical Studies, HNRF, Athens 2021 (υπό έκδοση).
- H. ΒRECOULAKI, J. DAVIS, SH. STOCKER (eds), Mycenaean Wall Paintings in Context. New and Old Finds Reconsidered, ΜΕΛΕΤΕΜΑΤΑ 72, Institute of Historical Research, HNRF, Athens 2015.
- H. BRECOULAKI, La peinture funéraire de Macédoine. Emplois et fonctions de la couleur IVe-IIe s. av. J.-C., Paris 2006.
Επιλογή πρόσφατων άρθρων
- H. BRECOULAKI, A. KARYDAS, V. PERDIKATSIS, M. P. COLOMBINI, “Re-presenting in colours at the ‘Palace of Nestor’: Original polychromy and painting materials”, in J. Bennet, Representations. Material and Immaterial Modes of Communication in the Bronze Age Aegean, Sheffield Studies in Aegean Archaeology, Oxford and Philadelphia 2021, 53-106.
- H. BRECOULAKI, “Truth, Flattery or Good imitation? Aesthetic and Moral Value of Representation in Greek Painting”, in G. Adornato, E. Falaschi, A. Poggio (eds), Περί Γραφικής. Pittori, tecniche, trattati, constesti tra testimonianze e ricezione, Milano 2019, 45-66.
- H. BRECOULAKI, G. VERRI, B. BOURGEOIS, F. P. ROMANO, A. G. KARYDAS, C. CALIRI, E.
- MATIN-GONZALEZ, G. KAVVADIAS, “The lost art of Archaic Greek painting: revealing new evidence on the Pitsa pinakes through MA-XRF and imaging techniques”, Techné 48, 2019, 35-54”.
- H. BRECOULAKI, “Les pyxides de marbre paintes: Un autre aperçu sur la peinture classique”, in P. Rouillard, A. Rouveret (éd.), Céramique et peinture grecques dans la Méditerranée antique. Du terrain au musée. Hommages à François Villard, Paris, 2018, 217-246.
- H. BRECOULAKI, “Does Colour make a Difference? The Aesthetics and Contexts in of Wall-painting in the "Palace of Nestor" at Pylos, in A. Vlachopoulos (ed.), Paintbrushes. Wall-painting and vase-painting of the 2nd millennium BC in dialogue, Athens 2018, 390-405.
- H. BRECOULAKI, S. SOTIROPOULOU AND I. MELIANOS, “Colours and pigments in the miniatures of the illuminated Book of Job at the Monastery of St. John the Theologian, Patmos (Codex 171M FOL. 52-53, 8th-9th c.”, in S. Panayotova (ed.), Manuscripts in the Making: Art and Science, Cambridge 2016, 157-169.
- H. BRECOULAKI, “Les origines de la peinture en Macédoine et l’impact de son développement au cours de la période hellénistique”, in K. Chryssanthaki-Nagle,
- S. Descamps-Lequime, A.-M. Guimier-Sorbets (eds.), La Macédoine du VIesiècle avant J.-C. à la conquête romaine. Formation et rayonnement culturels d’une monarchie grecque. Actes du colloque organisé à Paris les 2 et 3 décembre 2011, à l’Institut national d’histoire de l’art et au musée du Louvre (Traveaux de la Maison de l’Archéologie et de l’Ethnologie, René-Ginouvès 23, Paris 2016, 163-176.